Skip to content

Arrangement:

Hjelp, jeg har blitt byutviklingsbyråd!

Oslo har en ny byråd for byutvikling, og hun er mektigere enn noensinne. Men hva skal Anita Leirvik North bruke makten sin til?

 

Når? Tirsdag 26. mai, kl 16.30

Hvor? På Byens Tak

Trykk "skal" her for å melde deg på!

Ut gikk James Stove Lorentzen med sitt gode dialog-rykte. Inn kom Anita, kjent som tøff i klypa fra kultur og næring. Høyre-byråden har arvet en rekke store prosesser fra sin forgjenger. Samtidig tar hun med seg ansvaret for Oslobygg, Oslo Havn og HAV Eiendom i sin byrådsavdeling.

Hva er byrådens mission statement, og hva tenker hun Oslo trenger for å bli verdens beste by? Dette lurer Geir Rognlien Elgvin på. Han har også en rekke andre spørsmål klar til vår ferske byråd.

Vi har bedt et knippe byutviklingsprofiler om å utfordre Anita Leirvik North:

– Ida Aall Gram, Aspelin Reitan Eiendom
– Christian Vammervold Dreyer, USBL
– Christina Solli Ektvedt, OBOS
– Rasmus Reinvang, OMA
– Kristin Grøntoft og Henriette Magnus, beboerforeningen på Hasle

Arrangører: Consult1, Rodeo arkitekter, OMA og Byens Tak